1210838
Přihlášení Cookies

Tuaregovy dva světové body

SVĚT MOTORŮ 17/2000

Tradičním italským podnikem odstartovalo mistrovství světa v maratónských terénních soutěžích automobilů a motocyklů, kterého se účastní i naši reprezentanti. Mezi nimi Josef Kakrda z Tuareg Racing Teamu, který jezdí s logem Světa motorů.

Světový šampionát vznikl na základě popularity Dakaru, která vyvolala vznik mnoha podniků podobného charakteru. Mezi nimi již léta patří ke klasice Italian Baja. Pozměněná trasa rozdělená do tří etap začínala rovnou tvrdě v terénu štěrkových polí a kamenitých úseků vojenského prostoru, pokračovala přesunem do uzavřeného parkoviště v Pordenone a dále přes Vivaro (tři maratonské okruhy po přibližně 160 km s přeskupením po prvním)a končila v Bibione okruhem v písku na pláži, který dosud tvoříval prolog soutěže. Posádka Kakrda/Bílek zajela v prologu čas v prvním dvacítce absolutně, v prvním kole se pohybovali okolo 13-16. místa, ale vzápětí na to se dostal kámen mezi řemenici a klínový řemen, který praskl a poškodil držák posilovače řízení. Oprava přinesla v konečném důsledku penalizaci, ale v dalším průběhu soutěže se jejich Nissan Terrano Evo I (připravený kromě motoru známým ladičem Dessoudem) pohyboval okolo třetího místa v kategorii T2. Včetně rychlostního terénního okruhu. Velmi dobře si posádka vedla i na plážovém sprintu v hlubokém písku. Celkově si pak vybojovala osmadvacáté místo absolutně a třetí ve třídě, což znamenalo dva body do mistrovství světa. nesmírně cenné již jen proto, že soutěž dokončila jen třetina startujících a mezi odpadlíky byly takové celebrity jakými jsou třeba Jean-Louis Schlesser či Juta Kleinschmidtová, ale i desítky dalších.

První podnik se tedy relativně a přes problémy s technikou vydařil. nemalou zásluhu na tom má Kakrdův specialista na motory Jiří ©mat, který postavil speciál o objemu 3300m3 ze sériového agregátu. Využil přitom skvělé spolupráce s úspěšným českým Briskem Tábor, jehož svíčky obstály v nejtěžších podmínkách výtečně. Stejně tak kovaná kola z lehké slitiny. Nyní již Tuareg Racing připravuje instalaci nejlepších soudobých tlumičů pérování Proflex, ale uvažuje také (možná ještě v této sezóně) o přechodu na zcela nový vůz. Hodlá totiž startovat v celém seriálu MS.

Letošní startovní listiny se co do osobností neliší příliš od loňských, ale přesto v nich najdeme spoustu zajímavostí. Například proslulý Schlesser startuje tentokrát nikoli s osvědčenou dvousedadlovou buginou vlastní konstrukce, ale na speciálu odvozeném od velkosériového Renaultu Kangoo, s kterým se Dakaru zúčastnil Luc Alphand. Přestože odpadl, naznačil opět nejvyšší ambice.

Připomeňme ještě, že na soutěži Baja italia debutoval první český zástupce v jedné osobě Jiří Přibyl a jeho vystoupení bylo také ve znamení značky Nissan, přestože firma motocykly nevyrábí.Přibyl nissany prodává a chtěl by s patrolem tuto soutěž jet. Nestačil ovšem vůz připravit a tak zvolil sériovou Kawasaki KLR 300 B. Vedl si dobře, ale doplatil na malý objem sériové nádrže paliva. V nejdelší etapě mu došlo palivo a tak musel několik kilometrů tlačit. Nakonec "přepadl" jednoho z diváků a s jeho dvěma litry benzínu mohl pokračovat. Dvanácté místo ve třídě rozhodně nebylo debaklem!

Vytvořeno 24.10.2007 21:52:31 | přečteno 5491x | tuareg
TUAREG SPORT CAR s.r.o. | Belgická 4854, 46605 Jablonec nad Nisou, Česká republika | mobil: +420 774 033 034 | e-mail: info@tuareg.cz
 
TUAREG SPORT CAR s.r.o. | Belgická 4854, 46605 Jablonec nad Nisou, Česká republika | mobil: +420 774 033 034 | e-mail: info@tuareg.cz
load